Értékes-e az online megtanult ismeret?

A Wired online kiadásában jelent meg néhány napja egy írás, ami arra késztetett, hogy végigondoljam hogy is áll az online oktatás értéke az intézményesített oktatáshoz képes ma, s mit hozhat a jövő?!

Rögtön azzal kezdem, hogy néhány napja a LinkedIn bejelentés mutatta az utat, most pedig a Wired pedzegeti, hogy az online tanulást egyre inkább elfogadják a munkaerőpiac résztvevői is.

Van néhány nagyon érdekes gondolat a Wired cikkben a miérteket tekintve, ezeket ki is emelném:

  1. Az USA-ban eszkalálódni látszik a diákhitel probléma, gyakorlatilag a felnőtt munkavállalók számára már nem éri meg kifizetni az oktatéás költségeit, mert nem hozza vissza a többletkereset a befektetést.
  2. Amikor egy tanuló beiratkozik egy kurzusra, akkor azt várja, hogy a legjobb tanárok adják át neki a legújabb tudást. Ez egy intézményben lehetetlen, de az onbline világban a legjobb oktatók is elérhetők.
  3. Az online kurzusok többsége ma nem ad kreditet vagy hiteles tanúsítványt, ami gondot jelent ha első diplomát vagy hatósági igazolást kell szereznie a tanulónak, de azon tanulók számára, akik már dolgoznak és további fejlődés a cél, ez nem jelent akkor érvágást.

bigstock-Young-businessman-calling-in--38938831

Összeségében véve jól kivehető körvonalak mentén haladunk előre az elfogadottság útján. A fiskális nyomás mind a munkavállalók mind a munkaadók oldalán jelen van a magas képzés költégek miatt. Az online képzés csökkenti a költégeket és kényelmesebbé teszi a tanulást az egyéni tanulási ütem kialakítása miatt. Miután a világ elit egyetemei is megjelentek online kurzusokkal, már nem lehet legyinteni az ilyen oktatási anyagokra, mondván: ez csak egy komolytalan szórakozás! Az elfogadottság tehát a munkaerőpiaci szereplők körében kialakulóban van és a felhasználók köre is leginkább a felnőttek, a munkaerőpiacon lévő dolgozók köréből kerül ki.

Külön figyelmet érdemel a vállalati képzési oldal, ahol igen érdekes trendek kezdenek kirajzolódni. Ezekről részben a Kineo elemzésében, másrést a BizLibrary által bemutatott Brandon Hall tanulmány workshopján lehet tájékozódni. Felemelkedőben van a szociális hálózatok szerepe, a mikrotanulási módszerek használata és a személyes tanulási hálózatok építése a vállalati képzések terén. Összességében előtérbe kerülnek az informális képzési megoldások a vállalati és a felnőttek tanulása során.

Az informális tanulási megoldások megerősödése egyértelműen a technológiai támogatás eredményének tekinthetőek, s talán leginkább igazolják a digitális tanulásba vetett jövőbeni hitet.

Koltányi Gergely

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s