Beköszöntött az előfizetés kora?

udemy-redesignPár héttel ezelőtt a Udemy elindította a Udemy for Organizations (UFO) programját, amely munkáltatóknak kínál tömeges hozzáférést általánydíjas előfizetésért cserébe több mint 360 népszerű online kurzusához, mindezt felhasználónként havi 29 dolláros áron. E válogatott kurzusok között megtalálható online marketing, vezetésfejlesztés, web design, Microsoft Excel és még sok más népszerű témához kapcsolódó kurzus.

Ma a Skillshare lépett az előfizetés alapú hozzáférési megoldással piacra. Havi 9,95 dolláros díjért több száz népszerű kreatív kurzusban való részvételt tesz lehetővé. Sok-sok design social media és egyéb kreatív területeket érintő, jellemzően a Skillshare profiljába illeszdekő kurzust lehet felvenni korlátlan számban hónapról hónapra mindössze egy mozijegy áráért!

skills-pano_24948

Jól látszik egy fontos trend az online oktatásban a fenti példákból: lassan vége annak a korszaknak, amikor “vagyonokba” kerül egy-egy kurzuson való részvétel. Nincsenek többszáz, esetleg többezer dolláros exkluzív kurzusok az online térben, van viszont helyette sok-sok közösségi együttműködésen, tudásmegosztáson alapuló, önfejlesztésre, motivációra, tanulási szenvedélyre építő “tudáspiactér”.

Ezek az üzleti modellek visznek el minket abba a korban, amikor a tanulás a tanuló saját döntésén, motivációján és időbeosztásán alapul, nem pedig a földrajzi helyzetén és főleg nem a pénztárcája vastagságán. Ebben az irányban juthatunk el oda, hogy a munkáltatók nem csak tréningekre és formális kurzusokra iskolázzák majd be a munkatársaikat, hanem mindeki számára előfizetnek a fejlesztés lehetőségére, s elvárják legyen olyan jó amilyen csak tud.

student-saving-moneyÚj világ köszönt be lassan, de biztosan a tanulásban, ami inkább hasonlít a kábeltévé előfizetésekhez (havi díjért több száz csatorna, több ezer óra műsorral a néző választása szerint) mint a mai “beiratkozom egy kurzusra, kifizetem a 20-60 dolláros árat és elvégzem” típusú modellre.

Annak a lehetősége, hogy bármikor tanulhatok az előfizetésemmel megteremti a valódi élethosszig tartó tanulás tömeges, tanulók általi közvetlen finaszírozhatóságának feltételeit, s ez valami egyészen új üzleti modellt jelent az oktatási piacon.

Részemről kíváncsian várom, mit lépnek a többiek.

Koltányi Gergely
Learnovator

Reklámok

Beköszöntött az előfizetés kora?” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: Beköszöntött az előfizetés kora? - Magyar Virtuális Egyetemi Hálózat

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s