Click Angol – Egy jó mLearning recept!

Két hét telt el a nagy sikerű mLearning meetupunk óta, s ma úgy döntöttem ismét meghallgatom Havasi Zoltán előadását, hogy összefoglaljam mi mindent tanulhattunk a Click Angol nyelvoktató mobil oktatási alkalmazás fejlesztéséről hallottakból.

10271498_10203892910222338_3105630177888906961_n

Én most, másodszor is nagyon élveztem Zoltán gondolatainak cikázását: használj minél több érzékszervet, játékélmény kell, mérj mindent amit csak tudsz, kihasználni az elvesztegetett időt…

erzekszervekRá kellett jönnöm, hogy Zoltán nagyon sokat segített nekünk, hogy megértsük milyen összetevőkből lehet jó mobilos oktatási terméket “főzni”. Mutatott egy receptet amit ők kifőzetek és valós
zínűleg sokak “ízvilágát” eltalálták vele. Nekünk viszont lehetőségünk volt arra, hogy az előadás alapján elemezzük az “alapanyagokat”. Kezdjünk bele!

1. Zoltán elmesélte, hogy Zsolnai-módszerrel tanuló diákként milyen mély benyomást tett rá a preceptuális tanulás és ennek nagyszerű eszköze lehet egy okostelefon vagy tablet, hiszen a szagláson kívül minden érzékszerv bevonható a tanulás szolgálatába.
Meg is van az első alkotóelem: Minél több érzékszervet dolgoztatsz meg tanulás közben, annál mélyebben épül be a tudás!

2. Már Bőgel tanár úr is kiemelte, hogy ha valamibe pénzt fektetne, akkor az biztosan valamilyen játékossára épülő megoldás lenne. Bizony a gamificationgamification – vagy magyarul játékosítás – nemcsak egy manapság oly divatos trend az oktatásban, hanem a siker egyik nélkülözhetetlen kulcsa is. Mérő László fogalmazta meg számomra leginkább érthetően, hogy mi is a játék: “A játék egy olyan tevékenység, amit az ember kizárólag belső motivációból csinál”. Annál pedig semmi sincs mi jobban segítené a tanulást, így egy sikeres mobil oktatási megoldás sem nélkülözheti a játékosítást!

3. “Kétszer mérj, egyszer vágj!” tartja a közmondás, s mivel a nem digitális világban minden mérés drága és hosszadalma folyamat volt, kettőnél több mérés már több mint luxus volt. Az measure-against-objectiveselmúlt években hála a Google-nak az online világban a mérés olyan természetes, mint a levegővétel. Sőt megkockáztathatjuk, aki nem gyűjti és elemzi a tanulási tevékenységek adatait, az nem is tudhatja, hogy sikeres-e a megoldása, maximum sejtheti. Zoltán elmondta, hogy számára természetes volt, hogy a mobil alkalmazásba is “befűzte” a Google Analitycs-et, mert kíváncsi volt, hogy kik, hogyan, honnan, mikor, hányszor, mennyit, stb. használják az alkalmazást. De ennél is érdekesebb az a kérdésfelvetés, hogy ha nem mérjük amit már tudunk, akkor honnan tudhatjuk, hogy mit nem tudunk még amit meg szeretnénk tanulni? A folyamatos tudásmérés lehetőséget ad a folyamatos pozitív visszajelzések, sikerek közlésére a tanulóval, az pedig jótékonyan hat a motivációjára. Sok adat jól használva, ez a sikeres megoldások egy újabb kritikus összetevője.
4. Használj ki minden percet! A mobil eszközökkel folytatott tanulási lehetőségek kihasználásának kétségtelenül az egyik legfontosabb timeeleme, hogy olyankor tudjuk hasznosan tölteni az időnket, amikor már tevékenységre nincs lehetőség. Például a buszra várva a megállóban 3 percünk van, vagy a fodrásznál ülve várjuk, hogy száradjon a festék 20 percig, esetleg épp az orvosi rendelőben, hivatalban várjuk, hogy sorra kerüljünk? Kapd elő a mobilod, és tanulj kicsit! Érdemes úgy tervezni a mobil oktatási megoldást, hogy nagyon rövid pár perces “hulladékidőt” is kihasználhasson a felhasználó. A felhasználói szokások elemzés azt mutatja, hogy az átlagos idő, amit egy-egy felhasználó egy-egy mobil alkalmazással tölt az 2-5 perc között van. Ennyi időd van, hogy megismerj valamit, új tudás, ismételj egy már ismert dolgot, vagy ellenőrízd tényleg megtanultad-e már a leckét! Bármikor elkezdhető, bármikor megszakítható, bármikor folytatható! Ez a mobilos tanulás sikerének negyedik kulcsa.

Ha tetszett Zoltán receptje, csináld utána te is! 🙂

Koltányi Gergely
Learnovator

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s